درمان فوری دندان درد

تمام درد هایی که برای افراد به وجود می‌آید، دردناک و گاهی غیر قابل تحمل است. اما درد دندان یکی از بدترین دردهای دنیاست که گاهی با هیچ مسکنی آرام نمی‌گیرد. از همه بدتر آن است که در نیمه های شب دچار درد دندان شوید و به هیچ قرص و دارویی جهت تسکین درد دسترسی نداشته باشید. در چنین لحظاتی باید درمان های خانگی و یا همان طب سنتی قدیم را شروع کنید.در این مقاله می‌خواهیم تمام روش های درمان فوری دندان درد را چه با قرص های مسکن و چه گیاهان دارویی به شما توضیح دهیم تا در مواقع ضروری با استفاده از این مطالب، بهترین و مناسب ترین روش را جهت آرام کردن درد دندان خود انتخاب کنید. این روش های موثر چه روش هایی هستند و چه گیاهانی می‌توانند به تسکین درد دندان کمک کنند؟

چه دلایلی باعث درد دندان می‌شود؟

  • دندان قروچه
  • التهاب لثه
  • التهاب و تورم مغز دندان
  • پوسیدگی دندان
  • عفونت دندان
  • اختلال و فرسودگی مینای دندان
  • سکته قلبی

عوامل موثر در دندان درد

عوامل زیادی در دندان درد تاثیر دارند که اگر با آن ها آشنا شوید با پیشگیری از آن ها، شاید کم‌تر به این درد آزاردهنده دچار شوید. زمانی هم که به هر طریقی درد شما آرام شد، حتما پیگیر علت درد دندان خود شوید تا دفعات بعد با چنین درد و مشکلی مواجه نشوید. در ادامه مقاله عوامل گوناگونی که منجر به دندان درد خواهد شد را به شما توضیح می‌دهیم تا در صورت لزوم و در زمان عدم دسترسی به دندانپزشک راحت تر علت را تشخیص دهید و با روش هایی که گفته خواهد شد، درد دندان خود را از بین ببرید.

پوسیدگی دندان چه طور باعث درد آن می‌شود؟

هنگامی که درد دندان شورع می‌شود، اکثر افراد به پوسیدگی دندان فکر می‌کنند. پوسیدگی دندان یکی از رایج ترین علت هایی است که ممکن است باعث درد شود. معمولاً پوسیدگی دندان از کم شروع می‌شود که حتی با مشاهده آن به پزشک مراجعه نمی‌کنیم تا اینکه به دردهای غیر قابل تحمل می‌رسد. وقتی پوسیدگی بدون درد است، به این معناست که هنوز روی مینای دندان اثر گذاشته و اگر پیگیری های لازم جهت درمان آن انجام نشود، به لایه داخلی ( عاج ) و بعد از آن لایه زیرین ( پالپ) دندان نفوذ می‌کند که درد شدیدی را به وجود می‌آورد.

دندان درد - درمان دندان درد - پوسیدگی دندان
درمان فوری دندان درد

دندان درد نبض دار به دلیل عفونت 

یکی دیگر از علت های درد دندان، عفونت دندان است که با تشکیل آبسه های ریز و درشت در لثه و زیر ریشه دندان باعث درد خیلی زیادی می‌شود. اما این آبسه و عفونت چه طور به وجود می‌آید؟ عفونت دندان های پوسیده، پالپ دندان را از بین می‌برد و نابود می‌کند. همین امر موجب آبسه های زیادی که اغلب چرکی هستند خواهد شد. البته بهتر است نگذارید کار به این مرحله برسد و درد شدید دندان را تجربه کنید چون درمان و از بین بردن پوسیدگی همراه با عفونت سخت تر است.

تورم لثه 

شاید تصور کنید تورم و بیماری لثه نمی‌تواند باعث درد دندان شود. اما بیماری لثه که با علائمی مثل قرمزی، تورم خون ریزی همراه است، تمام استخاون هایی که دور و اطراف دندان وجود دارد را از بین می‌برد و سبب درد می‌شود.

دلایلی دیگری هم درد دندان را به وجود می‌آورد که در مقاله های بعدی حتما بیشتر توضیح خواهیم داد. اکنون با توجه به برخی از علت های گفته شده در رابطه با درد های آزار دهنده دندان، روش های طبیعی و خانگی را به شما توضیح می‌دهیم تا با اطلاعاتی کامل و مطمئن تر درد های خود را برطرف کنید تا خود را سر فرصت به یک دندانپزشکی خوب و قابل اعتماد برسانید.

دندان درد - درمان دندان درد - تورم لثه
التهاب لثه

زنجبیل و تاثیر آن در درمان فوری دندان درد

درمان های طبیعی و سنتی که از قدیم امتحان شده و افراد نتیجه را در خود دیده اند، خیلی موثر هستند. یکی از راه هایی که می‌توان درد دندان را تسکین داد، استفاده از زنجبیل است. ابتدا پوست زنجبیل را جدا کرده و سپس روی دندان قرار دهید و آن را به آرامی دندان بگیرید. شاید اول کار درد شدیدی را احساس کنید، اما کم کم  از درد شما کاسته می‌شود و حس بهتری خواهید داشت.

دندان درد - درمان دندان درد - پوسیدگی دندان
درمان فوری دندان درد با زنجبیل

لیمو ترش و درمان درد دندان

لیمو ترش خواص درمانی زیادی دارد که یکی از ان ها درمان فوری دندان درد است. لیمو ترش دارای ویتامین ث و اسید سیتریک است که همین ویژگی باعث شده، جهت درمان و تسکین درد دندان از آن استفاده شود. اما چه طور می‌توان با لیمو ترش درد دندان را از بین برد؟ تنها کافی است یک تکه کوچک لیمو ترش را در قسمتی از دندان که درد شدیدتری دارد بگذارید. یا اینکه لیمو ترش را در مقدار کمی آب و نمک بچرانید و بعد در دهان خود قرقره کنید. بعد از مدت کمی درد شما کمتر می‌شود.

دندان درد - درمان دندان درد - پوسیدگی دندان
درمان فوری دندان درد با لیمو ترش

پیاز و خواص بی‌نظیر آن در درمان دندان درد

پیاز خواص زیادی در کاهش عفونت و از بین بردن میگروب های بدن دارد و حتی زمان سرما خوردگی توصیه می‌شود پیاز زیاد مصرف کنید تا زودتر بیماری بهبود یابد. هنگامی که به دندان درد مبتلا می‌شوید هم همینطور است و پیاز نقش موثری جهت درمان فوری دندان درد ایفا می‌کند. پیاز که ضد میکروب است می‌تواند درد دندان را تا حد زیادی کنترل کند و یا حتی از بین ببرد. قسمتی از پیاز خام را بر روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید و آهسته گاز بگیرید به طوری که آب پیاز خارج شود، بعد از مدت زمان کمی، پیاز آبسه های تشکیل شده روی دندان را درمان می‌کند و درد آن را کاهش می‌دهد.

گیاهان بابونه و اسطوخودوس را ترکیب کنید

یکی دیگر از روش های درمان درد ددان با گیاهان دارویی، ترکیب گیاهان بابونه و اسطوخودوس است. با ترکیب این دو گیاه می‌توانید درد شدید دندان درد خود را کم تر کنید. این گیاهان علاوه بر تسکین درد، موجب آرام بخشی شما خواهند شد. پس خیلی بهتر است که با این گیاهان بی‌نظیر دردهای خود را بهبود بخشید.

سیر یا آنتی بیوتیک

سیر خواص درمانی زیادی دارد که دلیل آن هم، وجود ماده آلیسین است که به سیر خاصیت آنتی بیوتیکی می‌بخشد. آیا می‌دانستید که سیر لثه ها را تحریک می‌کند؟ پس چه طور از سیر جهت درمان دندان درد استفاده کنید؟ سیر درد دندان را خیلی زود از بین می‌برد. اما باید سیر له شده را فقط روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید و مراقب باشید سیر به لثه برخورد نکند تا باعث تحریک آن شود. با این روش طبیعی شما با بهترین آنتی بیوتیک خانگی، می‌توانید درد دندان را فوراً درمان کنید.

دندان درد - درمان دندان درد - درمان دندان درد با سیر
درمان فوری دندان درد با سیر

گل میخک و خاصیت ضد باکتری آن

گل میخک علاوه بر تسکین درد دندان، خاصیت ضد باکتری دارد که دهان را از باکتری و میکروب ها پاکسازی می‌کند. از گل میخک روغنی گرفته می‌شود که یکی از ترکیب مهم این روغن اوژنول است که تاثیر زیادی در درمان دندان درد دارد. یکی از مهم ترین دلایلی که از گل میخک جهت درمان فوری دندان درد استفاده می‌شود، ویژگی بی‌حسی و کرخ بودن آن است که در درمان دندان درد می‌تواند بسیار موثر واقع شود. گل میخک له و یا کوبیده شده را در دندان خود قرار دهید و بعد از مدتی نتایج شگفت انگیز آن را جهت تسکین درد خواهید دید.

دندان درد - درمان دندان درد
درمان فوری دندان درد با گل میخک

برگ نعناع چه طور باعث تسکین درد دندان می‌شود؟

برگ نعناع یا روغن گرفته شده از آن، تقریباً شباهت زیادی به خواص درمانی و تسکین دهنده درد گل میخک و روغن آن دارد. برگ نعناع جهت درمان درد دندان بسیار مورد استقبال قرار گرفته و افراد مختلف نتایج خوبی را مشاهده کردند. این برگ که خاصیت ضد التهابی دارد باید یک یا دو برگ آن را در دندان خود قرار دهید و بعد از مدتی کم کم شروع به جویدن کنید و بعد دهان خود را با آب و نمک بشویید تا درد دندان شما کاهش یابد.

دندان درد - درمان دندان درد - درمان دندان درد با برگ نعناع
درمان فوری دندان درد با برگ نعناع

زردچوبه و خواص فوق العاده درمانی آن

آیا شما از خواص بی‌نظیر زردچوبه مطلع هستید؟ زردچوبه از بیماری های مختلف مانند آلزایمر و انوع سرطان پیشگیری می‌کند. علاوه بر این شما با کمک زردچوبه می‌توانید عفونت های لثه و دندان درد خود تا حد زیادی برطرف کنید. مقداری زردچوبه را بر روی دندان خود بگذارید و بعد از چند دقیقه، دهان خود را آبکشی کنید تا از درد دندان شما کاسته شود.

دندان درد - درمان دندان درد - تورم لثه
درمان فوری دندان درد با زردچوبه

درمان دردهای دندان با گیاه دارویی ضد عفونی کننده!

آویشن یک گیاه ضد عفونی کننده و ضد قارچ محسوب می‌شود که از پوسیدگی دندان و التهاب لثه پیشگیری می‌کند. چرا آویشن را با نعناع ترکیب نمی‌کنید؟ ترکیب این دو گیاه دارویی می‌تواند در از بین بردن باکتری ها و میکروب هایی که موجب التهاب و درد لثه و دندان می‌شود تاثیر زیادی داشته باشد. پس با آویشن هم می‌توانید به صورت طبیعی درد دندان خود کم کنید.

گیاه دندان درد

استفاده اسپیلانتس، زیاد بین عموم مردم رایج نیست چون ممکن است افراد از خواص دارویی این گیاه آگاه نباشند. اما در این مقاله می‌خواهیم هر گیاهی که در درمان دندان درد موثر است را به شما معرفی کنیم تا خیلی راحت تر از این درد آزاردهنده رها شوید. اسپیلانتس را دقیقا روی دندان خود قرار دهید و کم کم خاصیت بی حس کننده اش را احساس کنید. بعد از زمان خیلی کمی درد دندان شما کم می‌شود.

یکی دیگر از درمانگر های دندان درد

بومادران یکی دیگر از گیاهان دارویی است که جهت درمان فوری دندان درد از آن استفاده می‌شود. هنگامی که شدت درد دندان شما زیاد است، می‌توانید برگ بومادران را بر روی قسمتی که دندان شما درد می‌کند قرار دهید و خیلی زودتر از تصورتان تاثیر آن را در کاهش درد مشاهده می‌کنید.

با این روش ها خیلی راحت و سریع، درد بد دندان شما تسکین می‌یابد و باعث می‌شود با آرامش بیشتری به دنبال یک دندانپزشکی معتبر و قابل اطمینان باشید و جهت درمان کامل و ازبین بردن عفونت یا پوسیدگی های احتمالی دندان خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.